خوابیدن با آرایش چه بلایی بر سر پوست می آورد؟

اگر اهل خرید انواع لوازم آرایشی و بهداشتی هستید، باید این نکته را تأکید کنیم که هرگز با صورت آرایش کرده به رختخواب نروید! مطمئناً بارها و بارها این توصیه به گوشتان خورده است، اما با این وجود، ممکن است به دلیل خستگی بیش از حد و یا علل دیگر، بدون شستن صورتتان به خواب بروید. باید بدانید زمانی که با صورت آرایش کرده می‌خوابید، در روندی که بدن برای انجام آن تلاش می‌کند، اختلال ایجاد شده و به پوستتان آسیب‌های جدی وارد می‌شود.

برخی از فرایندهای ترمیم و بازسازی به هنگام شب انجام می‌شود. بدون شک طی این جریان، بدن علاقه‌ای به مواجهه شدن با لایه‌ای از لوازم آرایش را ندارد. در ادامه خواهید دانست که خوابیدن با آرامش، دقیقاً چه تأثیراتی بر روی پوستتان خواهد گذاشت؟ همچنین نکاتی را در رابطه با مراقبت پوست مطرح خواهیم نمود که کمک می‌کند یادتان بماند از انجام این کار خودداری کنید و همچنین اگر تاکنون عادت به این کار داشته‌اید، چگونه زیبایی و شادابی پوست خود را بازگردانید.

عوارض خوابیدن با آرایش و فراموش کردن استفاده از راهکارهای مراقبت پوست

بسته شدن منافذ صورت

خوابیدن با آرایش به منزله قتل عام کردن منافذ باز پوستتان خواهد بود. دلیل این است که بیش‌تر لوازم آرایشی دارای موادی از جمله سیلیکون هستند. این مواد بر روی پوست مانده، منافذ پوست را بسته و اجازه نفس کشیدن را از پوست می‌گیرند. این را هم بدانید، به هنگام بسته شدن منافذ، پوست صورتتان پر از برآمدگی خواهد شد. حال اگر از دسته افرادی باشید که پوستتان مستعد آکنه زدن است، به احتمال زیاد روز بعد پوستتان پر از جوش و آکنه خواهد بود.

کاملاً واضح است که خوابیدن با آرایش، آسیب‌های قطعی را به پوستتان وارد می‌کند.

کدر شدن پوست صورت و نمایان شدن چین و چروک‌های پوستی

داشتن پوست شفاف، شاداب و درخشان همیشه برایمان اهمیت بسیار زیادی داشته است. به خصوص بانوان که برای مراقبت پوست خود، تلاش و هزینه‌های زیادی می‌کنند، اما همین خوابیدن با آرایش که دست خودمان است را جدی نمی‌گیرند و همیشه در پی داشتن پوستی زیبا هستند.

پیر شدن پوست از دیگر عوارض خوابیدن با آرایش است. بسته شدن منافذ پوست است که ایجاد آکنه، حساسی و قرمزی پوست را به دنبال خواهد داشت. به مرور زمان با کاهش تولید کلاژن، چین و چروک‌ها بیش‌تر شده و پوست پیرتر خواهد شد.

در صورتی که شستن آرایشتان را پیش از خواب جدی نگیرید، زودتر از آن چه که فکرش را بکنید چین و چروک‌دار خواهید شد.

خشک شدن پوست

وقتی تمام شب را با آرایش باشید، پوستتان پوسته پوسته، ناهموار و خشک خواهد شد. اما اگر پیش از خواب، صورتتان را شسته و از محصولات مراقبت از پوست مانند مرطوب‌کننده، ماسک ورقه ای و … استفاده کنید، روند ترمیم و بازسازی پوستتان به خوبی انجام خواهد شد. در غیر این صورت، پوست ترمیم نخواهد شد و در نهایت پوستی خشک خواهید داشت.

جلوگیری از جوان سازی پوست

خوابیدن تنها برای آرامش یافتن بدن نیست. به هنگام خواب، تکثیر سلولی انجام می‌شود. همان طور که پیش از این هم گفتیم، با آرایش خوابیدن، منافذ پوست را می‌بندد و به دنبال آن تکثیر سلولی نیز مختل می‌شود. در صورتی که تکثیر سلولی به خوبی انجام نشود، جوان سازی پوست به درستی اتفاق نخواهد افتاد. حال هر چه قدر هم در طول روز، از محصولات جوان سازی پوست استفاده کنید. اگر تجربه بیدار شدن با آرایش را داشته باشید، تصور کاملی از قیافه خسته، پیر، پف کرده و ناسالم خود دارید.

فراموش نکنید که یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین ارگان‌های بدنتان پوستتان است و قرار نیست با لوازم آرایشی که پر از مواد شیمیایی است، آن را نابود کنید.

لب های ترک خورده و زبر

در صورتی که به مدت طولانی لایه‌ای از رژ لب بر روی لبانتان باشد و شب تا صبح را با آن سپری کنید، پوست لبتان بی‌آب و خشک خواهد شد. صبح که از خواب بیدار شوید، به احتمال زیاد خودتان متوجه پوسته پوسته شدن لب‌هایتان خواهید شد. به راحتی می‌توان تصور کرد که رژ لب زدن بر روی لب‌های پوسته پوسته شده، اصلاً زیبا نخواهد بود. در کل باعث می‌شود آرایشتان قشنگی نداشته باشد.

دو نکته ساده اما مهم

  • سعی کنید در شب یک روتین مراقبت پوست داشته باشید. سعی کنید برای خود یک عادت بسازید، تا جایی که حتی اگر خیلی هم خسته بودید، روتین شبانه قبل از خواب را به هیچ عنوان ترک نکنید.
  • همیشه بر روی پاتختی خود، دستمال‌های پاک‌کننده آرایش را داشته باشید. درست است که شستن صورت اصولی‌تر و بهتر است، اما اگر واقعاً خسته بودید، این راه حل باز هم بهتر از هیچ کاری نکردن است.

در فروشگاه آنلاین کازمتیک همه چیز برای زیبایی و جوانی پوستتان فراهم است

در فروشگاه rayehecosmetics هدف آن است که محصولاتی متنوع از بهترین برندها را با قیمتی مناسب در اختیار دوستداران زیبایی قرار دهیم.

محصولات آرایشی و بهداشتی از جمله کرم‌ها، ماسک‌ها و … اگر به طور مداوم استفاده شوند، می‌توانند تأثیرات قابل توجهی بر روی پوستتان داشته باشند. البته لازم است به این نکته توجه کنید که محصول مورد نظرتان متناسب با نیاز و نوع پوستتان باشد.

علاوه بر محصولات آرایشی و بهداشتی، مصرف مکمل‌ها نیز می‌تواند به طور شگرفی همه چیز را تغییر دهد. به عنوان مثال، یکی از بهترین محصولات از میان مکمل‌های فروشگاه آنلاین کازمتیک که جواب‌دهی آن اثبات شده است، مکمل رشد مو و ناخن فیتو فانر نام دارد. از مهم‌ترین مزایای این مکمل می‌توان به افزایش شادابی، نرمی، ضخامت، درخشش مو، افزایش استحکام و رشد ناخن‌ها اشاره نمود.

سخن پایانی

در این مطلب تلاش کردیم، به شرح مهم‌ترین مضرات خوابیدن با آرایش اشاره کنیم. اگر مراقبت پوست و زیبا ماندن آن برایتان اهمیت دارد، لازم است هر گونه تنبلی ساده، سهل انگاری و یا هر توجیه دیگری را برای همیشه کنار بگذارید. پاک کردن آرایش، چند دقیقه بیش‌تر زمان نمی‌برد، اما در عوض شادابی و سلامتی پوستتان را به دنبال خواهد داشت.

به عنوان کلام آخر، برای سلامت پوستتان ارزش قائل شوید و پیش از رفتن به خواب، در هر شرایطی پاک کردن آرایشتان را فراموش نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *